lauantai 27. heinäkuuta 2019

Kesähommia

Teppo tarinan aika. Johan kesä ja aurinko on ihmisille antanut virtaa. Iltalehden vai Pekka Poudanko se oli se kuuluisa käristyskupoli2 on täällä taas meitä grillaamassa, vain vartaat puuttuu. Tähän missä olen kävellessäni äsken tapahtui tämä. Pysähdyin kuuntelemaan taitavia venäläisiä viulunsoittajia ja ohitseni käveli pitkä, siisti ikäiseni mies. Hän palasi takaisin ja oli sitä mieltä, että olen viattomia siellä hurmaamassa. HAH. Hän kysyi, voisinko lähteä mukaansa etsimään kaksivuotiaalle kummitytölleen lahjaa. En lähtenyt. Hän lähti kymmenen minuutin juttutuokion jälkeen etsimään seuraavaa ehdokasta. Oli mahdollisesti humalassa.

Euro viidenkymmenen nakki

Bussilla matkalla töihin, tuli kyytiin musta mies päässään lippis, jossa kultaiset BOSS - kirjaimet kimaltelivat yhtälailla, kuin hopeahampaansakin. - "Suomi hyvä maa, ei tarvitse lippua, suomi vapa maa!" Edessäni istui vanhempi rouvashenkilö, jota tämä mies sitten alkoi vikitellä. "Sinä kaunis nainen, vanha, mutta kaunis." Nainen tuhahti "no huhhuh" ja jäi pois bussista. Boss siirtyi eteeni istumaan ja kääntyi puoleeni.
-"Hei sinä kaunis nainen. Sinulla kaunit silmat ja pitka nena. Sinulla kuusi lasta, vai mitä?"
-Joo on.
-"se teke kolme poika ja kolme tyttö, en mä ole tyhmä mies"
-Joo näin on.
-"Sinulla mies kotona. Minä olen parempi mies, minä hiero sun hartia joka päivä monta tunti ja minä hiero sinun jalka joka päivä monta tunti. Minä rakastan naiset ja lapset en ole homo. Olen niin väsynyt, valvon kaksi yötä, että otan ase ja ammun kaikki." Puhelin soi ja joku Oskari soittaa.
-"kato, manne soitta. Mä vasta sille ja sano mä tappa se."
-Ookoo. Ja sitten hän kysyi, meneekö bussi pääkaupunkiin ja kerroin, että menee Espooseen. Ei uskonut. Kävi kysymässä toisilta ihmisiltä valehtelenko minä ja sitten jäikin onneksi pois. Oli raskas työmatka.


Muutamasti olen nähnyt kun täällä pyörii nuorehko nainen edestakaisin ja ekan kerran tuli kahvilla terassilla istuessani kertomaan tarinaa, että laukku varastettiin ja siinä meni puhelin ja rahatkin, mutta Lahteen tarvis päästä. Kuulemma poliisillekin jo ilmoitti asiasta ja rahaa nyt tarvittais. Ei saanut. Seuraavaksi sama mimmi tuli selittämään samaa tarinaa toinen päivä ja kerroin, että kuulin tämän jo. Sanoi, että "Aha, no se oli varmaan joku muu" ja häipyi paikalta. Awkward.

Oli tarve parille fillarille

Sitten vielä, ulkonäköä ei saisi arvostella, mutta pakko! Yhdellä aikuisella miehellä oli takavuosien hittituotteet päällä, karl kanin ISOT housut, ISO t-paita, huivi, sekä lippis ja silmälasit. Suoraan Brädin nuoruusvuosilta.

Kiitos vaan ja hei ☀️
Hotsein terveisin: toistaiseksi tuntematon N

Ja palatakseni edelliseen kirjoitukseeni ulkomailla tapahtuneista. Kadulta kuului mökää ja käännyin katsomaan, niin ensin nainen juoksenteli sellaisen katukauppiaiden ilmapallon kanssa, jonka sisällä on vilkkuvaloja, perässä nainen työnsi keulien pyörätuolilla miestään ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä nainen klenkkasi kepeillä kipsi jalassa koittaen pysyä ystäviensä perässä. Kyllä. He olivat suomalaisia❤️


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Auktoriteettiongelma

Sunnuntaisin käypi rautatieaseman läpi työmatkani. Oi tätä ihanuutta, kun kotikonnuilla tässä olekaan hetkeen tapahtunut mitään huimaa. As...